Can Tho - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paulus en Colien ... - WaarBenJij.nu Can Tho - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paulus en Colien ... - WaarBenJij.nu

Can Tho

Blijf op de hoogte en volg Paulus en Colien

24 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een hele dag in de bus te hebben gezeten kwamen we rond etenstijd in Can Tho aan. De busreis was niet om over naar huis te schrijven, toch doe ik het. :P Echt joh, de wegen van Saigon naar Can Tho zijn slecht! Van Saigon naar Phan Thiet was het echt geen probleem, prima relaxt in de bus, maar deze kant op is echt niet te doen. Het lijkt wel of de buschauffeur slagroom van ons wil maken...

Ach, we zijn op de bestemming aangekomen. In Can Tho is de sfeer heel anders dan in de rest van het land, het voelt hier veel touristischer, jij word meer aangesproken door mensen die je wat willen verkopen en er zijn ook meer winkels en grote shopping mails. Ons hotel ligt aan het eind van een luguber straatje zonder straatverlichting maar is verder wel heel mooi, echt een resort met een grote binnentuin en de kamers zijn ook echt groot.

De eerste avond wisten we niks vegetarisch te vinden dus hebben we frietjes gegeten bij een soort McDonald's achtige tent in een grote shoppingmall. We komen hier de komende dagen nog vaker, er is hier airco en het word ons nu toch wel wat te warm hier. Het is 33 graden en drukkend, het heeft ook even geregend.

De volgende dag stonden we om vijf uur op om naar de Meekong delta te gaan, gisteravond hadden we daar nog een tourtje voor geregeld. We werden opgehaald op de brommer en gingen naar een mevrouwtje met een klein bootje. We hebben lekker de hele dag met z'n tweeën in zo'n bootje rondgevaren, het was echt goddelijk. We voeren door kleine kanaaltjes om vanuit daar het leven naast de rivier te zien en vooral ook veel fruitbomen te aanschouwen (die onze gids c.q.kaptein maar al te graag aanweest, volgens mij heb ik nog meer bomen geleerd dan in een jaar biologie op de middelbare school)

Op de wat grotere kanalen kwamen we twee varende markten tegen, waar je fruit en groenten in grote getalen kon kopen. Maar ook kon je er terecht voor je tandenborstel en een nieuwe outfit. We voeren nog langs een monkey bridge en gingen daarna even wat eten bij een soort homestay, ook weer een mooie tuin met prima eten, vega nasi en morning glory met knoflook dit keer. Was heerlijk. Tussendoor kregen we van onze gids telkens wat lekker fruit te eten en maakte ze allerlei fantastische gevouwen figuren van kokosnootblad. Echt hoor, een talentje deze mevrouw.

Op de terugweg zijn we nog langs een rijst-noodle fabriek gevaren, waar we natuurlijk even mochten zien hoe ze dat maakten. Eerst maakten ze een papje, dan sprijden ze dat uit om te drogen in de zon (in de velle zon duurde dat wel drie uur) en daarna ging het door een soort van snijmachine. We varen nog een stukje terug en kwamen toen compleet pooped aan op de bestemming. 'S avonds hielden we het rustig, met een broodje uit de supermarkt lekker op bed gegeten.

De volgende dag kwamen we er achter dat er eigenlijk niet zoveel te doen is hier :P We zijn nog even naar een museum geweest wat ging over Can Tho en de omringende delta, wel een geinig museum. Niet zo heel groot, niet echt goed vertaald maar wel geinig. (Serieus allemaal oude dingen en dan stond er bij de vertaling enkel 'bucket' bijvoorbeeld.. Dat hadden we zelf ook nog wel kunnen bedenken) Daarna nog even de stad door, beetje wat souvenirs gekocht, en nog naar een boeddhistische tempel geweest. We zijn nog even langs de boulevard gelopen en hebben even proviand voor de busreis gekocht.

'S avonds bleek het , zelfs met behulp van Google maps, maar wat lastig om vegetarisch eten te vinden. Maar het is ons gelukt en we hebben echt voor 1,10 beiden avondgegeten, het was ook nog echt super lekker en we hadden er beiden suikerrietsap bij, ongelofelijk. Op de terugweg nog even een ijsje gescoord en toen weer terug naar het hotel, het einde van onze tijd in Can Tho.

• 26 Februari 2017 - 17:15

Anny Kramer:

Wat leuk om een echt reisverslag te lezen, ik zie het allemaal voor me! Echt het regelrechte zwitserlevengevoel. Ik hou je blog in de gaten, kunnen we een beetje meereizen. Ik kijk al uit naar je volgende verslag. Graag zo uitgebreid mogelijk.
    Veel liefs van Binne en Anny, nog heel veel vakantieplezier

• 26 Februari 2017 - 20:12

Zweitze:

Morning glory! Jummie! Ha jim de stir-frie octopus ek al iten? Das ek wol een anrieder ien dy omkrieten. Moaie ferhalen fierders hjer! En foar India: Keep your wallet close to you, but the Norit even closer

• 06 Maart 2017 - 15:06

Paulus En Colien ...:

U said Norit...uhhh...hmmmm,hmmmm,...yeah...!!!Sil ik dwaan maat!!..sowieso komt er een uitgebreid verslag onder ut genot fan een postje Risk!!

• 06 Maart 2017 - 15:06

Paulus En Colien ...:

Hee mem....dat komt helemaal goed hoor!!!!