Phan Thiet - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paulus en Colien ... - WaarBenJij.nu Phan Thiet - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paulus en Colien ... - WaarBenJij.nu

Phan Thiet

Blijf op de hoogte en volg Paulus en Colien

21 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vijf dagen geleden gingen we met de bus naar Phan Thiet. De bussen hier zijn chaotisch maar ook echt super chill, we hebben lekkere stoelen, WiFi in de bus en airconditioning dus het is echt goed te doen. Je moet er wel even achter komen in welke bus je moet maar goed, dan is het vanaf daar wel goed geregeld.

We kwamen smiddags aan in Phan Thiet, een café suda (soort ijskoffie) en we konden Ben van school ophalen. Paulus natuurlijk als eerste binnen en Ben helemaal enthousiast. Hij sprong op en neer uncle Paulus, uncle Paulus! Heel schattig. Daarna samen nog even wat gegeten en richting Hendriks huis. Super relaxt huis, mooi op het platteland tussen de drakenfruit plantages in. We hadden echt een relaxte grote kamer en eigenlijk alles wat we nodig zouden kunnen hebben bij Hendrik thuis. S avonds dronken we nog wat in de tuin op het terras meet uitzicht over de rijstvelden en gingen we heerlijk slapen (wel wennen, de harde matrassen hier)

De tweede dag stonden we op met een ontbijt op het terras, wederom met mooi uitzicht, en gingen we daarna naar de zandduinen. Er zijn hier hele grote duinen met rood zand, net als in de woestijn zeg maar. Samen met Ben zijn we met een soort plastic slee van de duinen afgegleden, super grappig. Het zag er daar echt mooi uit, net alsof je in Egypte ofzo was. Daarna gingen we naar de fairy stream, een klein stroompje/riviertje door een stuk natuur heen. Super lekker met de voeten in het water, een suikerriet drankje in de hand en met een mooi uitzicht lekker even struunen. Zo lekker zelfs dat we beiden niet door hadden dat we enorm aan het verbranden waren ;)

Daarna waren we best wel warm dus besloten we om even wat afkoeling te zoeken in een nabijgelegen resort. Heerlijk even zwemmen, daar waren we allemaal wel even aan toe. Alleen kwamen we er daar wel achter dat Vietnamezen geen muzieksmaak hebben. (Schijnt ook echt zo te zijn, de meeste Vietnamezen talen er gewoon niet naar en hebben bv ook geen favoriet nummer ofzo) Ditmaal resulteerde dit in een soort housemuziek bij het zwembad, heel gek maar ik ieder geval geen karaoke.

Hierna gingen we weer naar Hendriks huis, waar Beba heerlijk gekookt had. We aten een soort Vietnamese hartige pannekoeken met allerlei groenten en dan gerold in een mosterdblad, hot pot (een soort soep die je hier echt letterlijk altijd krijgt) met tofu en champignons enzo en springrolls. Beba had natuurljk veel te veel gekookt dus werden er wat vrienden uitgenodigd om te delen in het eten. Het werd nog een super gezellige avond met Beba's vrienden er bij.