Phan Thiet 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paulus en Colien ... - WaarBenJij.nu Phan Thiet 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Paulus en Colien ... - WaarBenJij.nu

Phan Thiet 2

Blijf op de hoogte en volg Paulus en Colien

21 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na de eerste paar dagen in Phan Thiet gingen we vandaag naar het resort waar Beba werkt. In de ochtend aten we gelijk buiten de deur, iets wat veel Vietnamezen schijnen te doen. We gingen naar een boeddhistische tent, die volledig vegetarisch is. Vet grappig, we kregen noodlesoep en rijst met daarop van tofu gefabriceerde stukjes 'beef' en 'drumstick' met daadwerkelijk een botje er in van kokosnoot. Dat was wederom heerlijk, het eten bevalt ons hier opperbest.

Het resort waar Beba werkt is echt enorm, het zou zo een dorp kunnen zijn. Dik hotel, zwembaden, allemaal villa's en appartementen, echt super groot. We werden dan ook rondgereden in een golfkarretje toen we een Tour kregen van het resort. We stopten bij het privé strand en zijn daar onder zo'n gigantische strooien paraplu gaan zitten. Het was echt heel erg mooi, het water was lekker warm, het strand rustig en de ijsjes waren ook zeker welkom. In een woord gewoon heerlijk.

Voor de lunch spraken we weer af met Beba en zijn we hot pot en wederom loempia, Paulus' favoriete gerecht hier :P, gaan eten. We aten op de visclub bij het resort, allemaal super goed geregeld. Ben ging even mee met Beba om een tukje te doen in haar kantoor en Hendrik, Paulus en ik gingen de wijde wereld weer in. We zijn naar een groot monument van een klooster geweest, zo'n driehonderd jaar oud. Daarnaast zaten nog bunkers van de oorlog, die zijn we ook nog even in geweest. We zijn daarna naar een ander resort geweest voor een kopje koffie (mia resort!) nog even naar de markt voor wat groente voor het Mexicaanse eten van die avond.

De volgende dag zijn we op de brommer naar de stad toe gereden, tot Paulus' grote plezier. Het was echt super lekker op de brommer met de wind door de haren. We reden naar de winkel van Beba's ouders waar we opgewacht werden door een achterneef die toevallig motortaxi was, Hendrik en ik op een motor en Paulus samen met de motortaxi-man. Zo zijn we de stad doorgekrost, je snapt opeens waarom ze hier allemaal motors hebben, het is hier echt zo handig.

Voordat we weg gingen zijn we nog even naar de lokale markt geweest en hebben we een heerlijke soursop shake gedronken. De markt hier is echt anders dan die in Nederland, het was gedeeltelijk overdekt en er waren echt veel kraampjes. Ik denk dat elk kraampje acht vierkante meter was waar ze dan iets van 5 verschillende dingen te koop hadden. Ook waren er allerlei kraampjes met eten, drinken en toetjes. Boven op de markt was er ook nog een hele kledingafdeling.

Met de motorbike dude zijn we richting de bootjes gevaren, het is hier echt een vissers land, dus veel seafood en veel haventjes. Hendrik wist nog wel een mooi plaats om schelpen te zoeken dus dat hebben we natuurlijk even gedaan voor Mia.